Dag 2 en 3: Jan Thiel, Punda en Otrobanda - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3: Jan Thiel, Punda en Otrobanda - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3: Jan Thiel, Punda en Otrobanda

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Vera

03 Januari 2017 | Curaçao, Jan Thiel

De eerste nacht heb ik prima geslapen. Ik was wel vroeg wakker (7.00 uur lokale tijd). Uiteindelijk ben ik om half 9 opgestaan. Pascal ging naar de supermarkt om een ontbijtje te halen terwijl ik even ging douchen. Na het ontbijt hebben we rustig onze spullen gepakt om naar het strand te gaan. Dit is op nog geen 10 minuten lopen, dus we waren er zo. Op het strand hebben we een 'bedje' gehuurd. Vervolgens zijn we gaan zwemmen in de zee. Ondanks dat het water ongeveer 26 graden is, voelde het toch koud aan. Na een 'nieuwjaarsduik' hebben we de snorkel gepakt en heb ik een tijdje gesnorkeld. Ik heb al veel verschillende en kleurrijke vissen gezien. Pascal lachte mij telkens uit, omdat ik super enthousiast was over elke vis die ik zag, haha. Na een paar uur op het strand, zijn we richting het appartement gegaan. 's Avonds hebben we gegeten in een tapasrestaurant. Het was erg lekker en bij het afrekenen bleek er een fout te zijn gemaakt, waardoor de helft niet op de rekening stond en we dus voor 25 euro met zijn tweeën hebben gegeten.
Dinsdag 3 januari hebben we uitgeslapen. Na het ontbijt zijn we naar Punda en Otrobanda vertrokken. Dit is het 'centrum' van Willemstad, hoewel het kilometers van Willemstad vandaan ligt. Tot het begin van de middag was het erg wisselvallig en zijn we meerdere keren zeiknat geregend, maar tussen de buien door, droogden we al weer snel op. Toen we alle winkels wel gezien hadden (het zijn er niet zo veel en ze verkopen bijna allemaal hetzelfde), zijn we naar het slavernijmuseum gegaan. Hier kregen we een rondleiding van een mevrouw die haar best deed om zoveel mogelijk mensen tegelijk rond te leiden en hier ruim de tijd voor nam. Het grootste deel van de groep was Nederlands, maar er was ook een man bij uit Colombia. Hierdoor duurde de rondleiding wat lang, omdat ze het telkens in twee talen uit moest leggen. Na een rondleiding van ruim 3 uur, stonden we weer buiten. Het was een interessant museum en de gids vertelde veel interessante dingen. Ondanks dat ze soms wat moeilijk te verstaan was, hebben we hier toch wat van opgestoken. Toen we weer terug waren bij de auto zijn we naar het appartement gereden. Vervolgens zijn we naar de supermarkt gelopen om wat boodschappen te doen. 's Avonds hebben we nog een filmpje gekeken.