06 t/m 08 Augustus - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu 06 t/m 08 Augustus - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu

06 t/m 08 Augustus

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Vera

08 Augustus 2015 | Spanje, Barcelona

We hadden vooraf al bepaald dat donderdag onze "doe-het-rustig-aan-en-ruim-alvast-wat-op"-dag zou worden. En uiteraard hebben we daar goed gebruik van gemaakt. Na eerst lekker te hebben uitgeslapen en ontbeten, zijn we begonnen met een frisse duik in de Ebro. Deze was meer dan welkom, aangezien het alweer vroeg op de dag erg warm was. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het opruimen van zo veel mogelijk spullen. 's Middags was er nog meer dan genoeg tijd voor een aantal spelletjes en 's avonds konden we genieten van de kookkunsten van Chef Bert. Op het menu van deze avond stond 'Colombiaanse Soep'. Dit was een maaltijdsoep met veel vlees, groenten en een stevig blokje bouillon met rijst 'on the side'. Nadat we deze bijzondere maaltijd achter de kiezen hadden, speelden we nog een paar spelletjes Fluxx met Jeroen en zijn maatje Tom. Tegen 23.00 uur gingen de luiken dicht en begonnen we aan onze laatste nacht op camping Finca Ebroasis.
De volgende ochtend ging al om 08.00 uur de wekker. Helaas werd ik al een geruime tijd daarvoor gewekt door dikke regendruppels die op de tent en luifel kletterden. Dit was natuurlijk balen, want we wilden vandaag alles graag droog inpakken! Toen het me niet lukte om Vera over te halen om nog een uurtje langer te blijven liggen - mijn argument was dat de tent toch moest drogen - zijn we opgestaan en begonnen met ontbijt, afwas en opruimen. Tegen 12.00 uur was alles gereed voor vertrek, namen we afscheid van Yvette, Bert, Jeroen en Mandy en vertrokken we richting Barcelona. Onderweg stopten we op een camping waar we onze vouwwagen mochten parkeren. Dit bleek een extreem drukke camping te zijn waar iedereen bijna letterlijk op en tegen elkaar aan gepropt zat. Gelukkig dat we hier alleen maar hoefden te parkeren dus! We reden verder naar het hotel aan de buitenrand van Barcelona. Hier aangekomen checkten we snel in, parkeerden we de auto op de open parkeerplaats voor het hotel en vertrokken met de metro richting het plein van Catalunya in Barcelona voor een hapje en een drankje. Na het avondmaal liepen we nog een kort rondje over de Rambla en vertrokken vervolgens weer richting het hotel. Daar aangekomen wachtte ons een minder prettige (%$#@$#@&*^&*) verassing. Iemand had ingebroken in onze auto. Het achterste raampje van de linker passagiersdeur was ingetikt, de deuren waren vervolgens geopend en onze auto was overhoop gehaald. Nadat we de schade hadden opgenomen en de verzekering hadden proberen te bellen, zijn we richting de stad gereden om aangifte te doen. We kregen een waslijst om in te vullen van de lokale politie en maakten een afspraak om de volgende dag de ruit door Carglass te laten vervangen. Een warm welkom in Barcelona dus =)!
Zaterdagochtend ging al veel te vroeg de wekker. Om 07.00 uur kropen we ons bed uit en nadat we ontbeten hadden, zijn we naar een Carglass vestiging in Barcelona gereden. Hier lieten we onze auto achter en vertrokken weer per metro richting plein Catalunya. Terwijl onze auto gemaakt werd, bezochten we de Rambla met al zijn toeristenwinkeltjes en eetkraampjes. In een zijstraat van de Rambla ligt 'La Boqueria'. Dit is een overdekte markt waar vooral allerlei typisch Spaanse delicatessen worden verkocht. Een bezoekje aan dit paradijs kon natuurlijk niet uitblijven. Hierna zijn we doorgelopen richting de haven van Catalunya. Hier zat een groot winkelcentrum waar we een rondje doorheen hebben gelopen. Op de terugweg liepen we nog door een aantal zijstraten van de Rambla met veel winkels en namen vervolgens de metro terug richting de vestiging van Carglass. Omdat we iets te vroeg waren besloten we nog even een terras op te zoeken. Nadat we uiteindelijk onze auto weer in ontvangst hadden genomen, reden we terug naar het hotel en parkeerden de auto, dit keer wel veilig, in de parkeergarage van het hotel. 's Avonds zijn we gaan uiteten en heb ik eindelijk een goed bord Paella kunnen eten! Ik kreeg er een bescheiden glaasje Sangria bij...
Nu liggen we uitgeteld en onderuit gezakt op onze hotelkamer. Ik geef het nog een half uur, en dan begint de minimaal 9 uur durende coma!

p.s. We hebben geprobeerd meer foto's te uploaden, maar sommige foto's willen om een of andere reden niet..

• 09 Augustus 2015 - 12:19

Margaret:

Echt enorm balen van die inbraak. Gelukkig valt de schade mee.
    Blijf vooral lekker genieten!

Liefs, Margaret

• 09 Augustus 2015 - 15:13

Oma Julie:

Lieve Vera en Pascal
    ik heb de berichtjes gelezen en fotos bekeken die ene met de cocktail lijkt mij ook lekker.
    geniet van jullie vakantie en laat je niet van de wijs brengen door die stomme inbraak

LIEVE GROET OMA JULIE