03 tot en met 05 augustus - Reisverslag uit Ginestar, Spanje van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu 03 tot en met 05 augustus - Reisverslag uit Ginestar, Spanje van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu

03 tot en met 05 augustus

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Vera

05 Augustus 2015 | Spanje, Ginestar

Maandag hebben we een rustdag op de camping gehouden. Na al die achtbanen en stadjes waren we daar wel aan toe. We hebben gezwommen in de Ebro en hierna lekker een boekje gelezen. Vervolgens hebben we ’s avonds pannenkoeken gebakken en de rest van de avond gerelaxt. Dinsdagochtend hebben we het ook rustig aan gedaan. Na een frisse duik in de Ebro gingen we ons klaarmaken voor een middag/avond Salou. In Salou hebben we eerst lekker op het strand gezeten, maar dit bleek een klein strandje, afgelegen van de boulevard, te zijn. We zijn hierna dan ook weggegaan en richting de boulevard gaan lopen. Hier hebben we verschillende toeristenwinkeltjes bezocht. Wat ons opviel was dat er veel ouders met kinderen waren. ’s Avonds hebben we bij een strandtentje gegeten en hierna was het tijd voor een cocktail en een Magners. Vervolgens reden we terug naar de camping, want we hadden een sportieve dag voor de boeg. Woensdag stonden we op tijd op om ons klaar te maken voor de canyoning. Eerst moesten we een stukje rijden. Nadat we over een spannend bergweggetje gereden hadden, kwamen we aan bij de parkeerplek. Hier moesten we onze spullen pakken en vervolgens begonnen we aan de weg naar boven. Dit was een zware klim voor mij, Pascal had nergens last van ;). Eenmaal boven moesten we weer een stukje naar beneden voordat we bij de canyon aankwamen. Hier konden we onze wetsuits aantrekken en sprongen daarna in het water. Volgens Jeroen (de gids) was het water rond de 12 graden. Dit was een lekkere verkoeling. Hierna volgden we een weg door de canyon, hier en daar onderbroken door hoge sprongen en glijbanen. Na 1,5 uur kwamen we op het eind en moesten we weer een stuk omhoog klimmen. Dit was wederom weer zwaar. Eenmaal boven moesten we nog een stukje lopen voordat we terug bij de auto waren. Hier hebben we ons omgekleed en zijn weer vertrokken. Na een kleine pauze bij het tankstation voor een ijsje/koud drankje, gingen we terug naar de camping. Hier hebben we alle spullen afgespoeld en opgeruimd en was het tijd om te relaxen. Vanavond gaan we naar Mora la Nova om lekker tapas te eten.

p.s. Foto’s komen nog. Het groepje jongens dat met ons mee ging, had een GoPro en de foto’s worden naar ons gemaild.

• 07 Augustus 2015 - 11:25

Margaret:

Klinkt en ziet er uit als een hele leuke vakantie!
    Veel plezier in Barcelona!

Liefs, Margaret

• 07 Augustus 2015 - 11:41

Jan:

Fijn dat jullie het naar je zin hebben
    Veel plezier in Barcelona