31 juli tot en met 02 augustus - Reisverslag uit Ginestar, Spanje van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu 31 juli tot en met 02 augustus - Reisverslag uit Ginestar, Spanje van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu

31 juli tot en met 02 augustus

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Vera

02 Augustus 2015 | Spanje, Ginestar

Voor vrijdag 31 juli stond een dagje Tarragona gepland. Nadat ik eerst een rondje was gaan hardlopen en we samen ontbeten hadden, vertrokken we naar dit kustplaatsje.
In Tarragona gingen we opzoek naar het Romeinse Amfitheater en het museum over de Romeinse opgravingen. Het museum vonden we al redelijk snel. Binnen waren veel verschillende Romeinse opgravingen tentoongesteld en er waren een aantal mooie grote Mozaïeken te zien. Helaas was echter alles in het Spaans en Catalaans beschreven, dus echt wijzer werden we er niet van. Na het museum zijn we verder op zoek gegaan naar het Amfitheater dat, zo bleek later, al die tijd recht voor onze neus had gelegen.
Het Amfitheater was best bijzonder. In tegenstelling tot in het museum waren hier wel alle beschrijvingen ook in het Engels, waardoor we begrepen wat er op de bordjes stond. Het bijzondere aan dit Amfitheater was dat hij voor een deel onder water kon worden gezet, zodat er ook verschillende 'spelen' met bootjes konden worden gehouden.
Eenmaal uitgekeken op het Amfitheater gingen we opzoek naar een VVV-punt. Deze bleek zich gelukkig op loopafstand te bevinden in het oude centrum van Tarragona. Hier verzamelden we wat informatie over de omgeving en besloten om naar een markthal te gaan. Eenmaal aangekomen bij de markthal bleek deze, in verband met de Siësta-tijden, dicht te zijn tot laat in de middag... Vette pech dus! Het winkelcentrum Parc Central was gelukkig wel open. Hier hebben we in de verschillende winkeltjes wat rond gekeken en heb ik eindelijk weer eens twee korte broeken kunnen scoren! Tot slot deden we onze boodschappen in de Hypermarkt van het winkelcentrum. Daarna reden we terug naar de camping. 's Avonds kookten we pasta. Het plan was om om ongeveer 19.00 uur te eten, maar doordat de drukregelaar van de gasfles echter te zwak is, duurde dit kookspektakel echter dik een uur, waardoor we pas tegen 20.00 uur konden eten. Achja, nog steeds te vroeg volgens Spaanse maatstaven! Naarmate de avond verstreek, betrok het weer zich steeds meer boven ons hoofd. Tegen 22.00 uur begon het een beetje te regenen. Dit 'beetje' werd echter steeds meer en steeds harder, waardoor we tegen 00.30 uur ons bed uit konden om de luifel te redden van de vele regen die zich in het tentdoek aan het verzamelen was. Alsof dat nog niet genoeg was, besloot het tentdoek van de vouwwagen zelf ook niet meer waterdicht te blijven, waardoor we door de hele vouwwagen een letterlijke 'binnen-regenbui' hadden. Wel lekker verkoelend!
De volgende ochtend stapten we ons vochtige onderkomen uit en bekeken de schade. Het gehele veldje waar onze vouwwagen stond was veranderd in een subtropisch zwemparadijs en de nok van onze luifel had het opgegeven. We besloten deze snel te vervangen voor een andere nok en vervolgens aan ons ontbijt te beginnen.
Tegen 11.00 uur vertrokken we richting Reus. Hier bezochten we het museum van Gaudi. We leerden alles over zijn jeugd in Reus, zijn passie voor architectuur en natuur en werden wegwijs gemaakt in de verschillende manieren waarop hij nieuwe en baanbrekende manieren van construeren bedacht. Verder hebben we nog een rondje door Reus zelf gelopen. We bezochten verschillende winkeltjes en gingen op zoek naar Palau Bofarull. Dit is een balzaal van een rijk gezin uit de tijd van Gaudi. Toen we deze eenmaal gevonden hadden, bleek deze dicht te zijn.. Jawel, Siësta is heel belangrijk voor de Spanjaarden! Op de terugweg naar de camping stopten we om boodschappen te doen, het was namelijk BBQ tijd! We klapten de BBQ uit, sloten de gasfles aan, gooiden het eerste vlees erop en.... helemaal niets. Ook nu weer bleek de drukregelaar van de gasfles niet sterk genoeg. Al moeten we zeggen dat het een lange en relaxte BBQ avond werd! Na nog een spelletje te hebben gespeeld en wat te hebben gelezen, was het bedtijd.
Op zondag 02 augustus zijn we naar Port Aventura gegaan. Eerst werd er nog fanatiek een rondje hard gelopen en was er nog tijd voor een verfrissende duik in de Ebro (rivier). Dit was nog hard werken om te voorkomen dat we afdreven door de sterke stroming. Na de frisse duik en het ontbijt sprongen we in de auto en vertrokken richting Salou waar het park ligt. In het park vermaakten we ons in de verschillende attracties. Het meest spannend waren de 'Furius Baco' en de 'Shambhala' achtbanen. Deze haalden snelheden van 134 km/uur! Ook de Templo del Fuego was erg leuk. Dit was een soort show over een archeoloog met veel vuur en een aantal enge poppen. We sloten de dag af met nog één laatste ritje in de Furius Baco in het donker waarna we weer richting de camping gingen.