Dag 6, 7 en 8 - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu Dag 6, 7 en 8 - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu

Dag 6, 7 en 8

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Vera

08 Januari 2017 | Curaçao, Jan Thiel

Vrijdag zijn we naar de Ostrich Farm geweest. Hier kregen we een rondleiding over de struisvogelboerderij. De gids vertelde heel leuk en we hebben zelfs struisvogels mogen voeren. Hij vertelde over het verschil tussen mannen en vrouwen, verschil tussen de Australische en Afrikaanse struisvogel en over de verschillende levensfases. Ook vertelde de gids dat je hier op een struisvogel kan rijden, maar dit vind ik best zielig voor die dieren. Aan het eind van de rondleiding mochten we op en struisvogelei staan, want dit kan 'ie makkelijk houden. Na de rondleiding hebben we nog even gekeken in het winkeltje en daarna zijn we naar verschillende kleine winkelcentra geweest. Hier hebben we de rest van de middag mee gevuld. We hebben een ijsje gehaald bij de lokale ijssalon. Aangezien we beide nog een beetje trek hadden, besloten we beide om 3 bolletjes ijs te nemen. Echter was een 'bolletje' ruim 2 keer zo groot dan we in Nederland gewend zijn... Dit was dus een flinke bak ijs.
Zaterdag zijn we op tijd opgestaan om te gaan duiken. Echter was ik een beetje verkouden en lukte het mij niet om de druk van m'n oren te krijgen. Hierdoor hebben we de duik moeten staken. Ik hoop dat het a.s. donderdag/vrijdag wel gaat lukken. Toen we ons weer omgekleed hadden, zijn we naar Sambil gegaan. Dit is een groter en moderner winkelcentrum. 's Avonds hebben we nog gegeten bij Il Forno (de plaatselijke Italiaan).
Zondag zijn we de Christoffelberg gaan beklimmen. Aangezien je voor 11.00 uur bij de voet van de berg moet zijn om omhoog te mogen, moesten we op tijd op (het is namelijk een uurtje rijden vanuit Jan Thiel). De tocht naar boven begon makkelijk. Er was een pad wat we moesten volgen. Hoger op de berg werd het steeds meer klimmen om naar boven te komen. Op het laatst moesten we door een soort kloof naar boven klimmen. Volgens de folder is de berg 375 meter hoog en we hebben in een uurtje naar boven gelopen. Eenmaal boven was het uitzicht prachtig! Helaas was het een beetje bewolkt waardoor we Bonaire en Venezuela niet konden zien. Boven zou ook een geocache moeten liggen, maar na verschillende keren gezocht te hebben, hebben we het opgegeven. Na drie kwartier zijn we begonnen aan de afdaling. Het eerste stuk was lastig en goed uitkijken, want de stenen waren soms glad. Over de terugweg hebben we ongeveer 40 minuten gedaan. Op de weg terug naar huis zijn we nog gestopt bij een kraampje om een shake te halen. Deze was erg lekker! Toen we thuis waren, hebben we nog een paar boodschappen gedaan bij de Albert Heijn en verder hebben we een rustige avond. Even bijkomen van de klim van vandaag :p ;)

• 10 Januari 2017 - 00:39

Oma (via Margaret):

Hoi Vera, oma wil je een heel fijne verjaardag wensen. Ze had ook willen reageren op deze berichten, maar de laptop doet het niet (is nu bij Laurens) en via de tablet lukt het niet.

Veel plezier namens oma!
    En ook de groetjes aan Pascal!

XXX