09 en 10 augustus - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu 09 en 10 augustus - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu

09 en 10 augustus

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Vera

10 Augustus 2015 | Spanje, Barcelona

Zondagochtend vertrokken we richting Park Güell. We gingen met de metro naar het dichtstbijzijnde station en daarna moesten we nog een flinke klim naar boven maken. Pascal, fanatiek dat hij is, heeft alles keurig met de trap naar boven gelopen (er waren ook roltrappen). Eest gingen we naar het Gaudi House Museum. Dit was een klein museum dat inzicht gaf in de leefstijl van Gaudi. Hierna kochten we kaartjes voor het betaalde deel van het park. Toen bleek dat we nog 1,5 uur moesten wachten voordat we naar binnen konden, hebben een rondje door het vrije gedeelte van het park gelopen. Eenmaal binnen zijn we langs alle bezienswaardigheden gelopen: de mozaïekbank, de salamander, etc. Toen we alles hadden bezichtigd, zijn we door gegaan naar de Sagrada Familia. We hadden eigenlijk tickets voor gister, maar door de omstandigheden, hadden we dit niet gered. Eenmaal bij de Sagrada Familia aangekomen, kregen we een emailadres en een telefoonnummer waarmee we konden regelen dat we het geld van de tickets terug zouden krijgen. Vervolgens zijn we weer op de metro gestapt en hebben we een rondje gelopen in de Gotische wijk. Dit was leuk om doorheen te lopen, maar stelde verder niet veel voor. We wilden vandaag vroeg weer terug zijn in het hotel en wilden dus op tijd eten. Rond 5 uur kwamen we aan bij het Hard Rock Cafe. Hier moesten we nog 40 minuten wachten om te kunnen eten. Toen er eenmaal een tafel voor ons was, bleek deze recht onder de airco te zitten. Dit was erg koud. Uiteindelijk hebben we een paar tafeltjes op kunnen schuiven. Dit scheelde al wel wat. In het Hard Rock Cafe hebben we beide heerlijk gegeten. Ik had een flinke hamburger en Pascal had een broodje 'Texan pulled porc'. Rond 8 uur waren we terug in het hotel en hebben we nog wat gerelaxed.
Maandag hebben we uitgeslapen tot 9 uur. Vervolgens heb ik eerst gebeld met de organisatie van de tickets van de Sagrada Familia. Zij vertelde mij dat we nieuwe tickets konden kopen voor vandaag en dat we het geld hiervan terug zouden krijgen. Prima geregeld dus! We kochten tickets voor 16.30 uur. Vervolgens zijn we gaan ontbijten en daarna hebben we boodschappen gedaan voor de terugreis. Rond 11 uur vertrokken we met de metro naar het maritiem museum. Dit was erg interessant. Na het maritiem museum hebben we nog een rondje over La Boqueria gelopen en zijn we richting de Sagrada Familia gegaan. Hier hebben we eerst een rondje gelopen om de basiliek heen en om half 5 konden we er dan eindelijk in. Het zag er heel anders uit dan ik me kon herinneren! Binnen was het zo goed als af (de vorige keer was het een grote bouwput). Op de maquette konden we zien dat er onder andere nog een aantal torens gebouwd moeten worden, waaronder de hoogste toren. Ze zijn dus nog lang niet klaar! Binnen in de basiliek was het erg indrukwekkend, alle kleuren, ornamenten, etc. maakten het heel mooi. Toen we hier klaar waren, hebben we wat gegeten en daarna zijn we naar het hotel gegaan. Hier rusten we nog wat uit voordat we morgenochtend vroeg vertrekken richting Parijs.