28 tot en met 30 juli - Reisverslag uit Ginestar, Spanje van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu 28 tot en met 30 juli - Reisverslag uit Ginestar, Spanje van Pascal en Vera - WaarBenJij.nu

28 tot en met 30 juli

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Vera

30 Juli 2015 | Spanje, Ginestar

Op dinsdag 28 juli vertrokken wij in alle vroegte (half 6) richting Spanje. Het plan was om tot Toulouse te komen, daar te overnachten en de volgende dag het laatste stuk te rijden. Onderweg regende het bijna de hele tijd en ondanks dat de tomtom af en toe niet wist hoe we moesten rijden, hebben we het met de kaart kunnen redden. Rond 18.00 uur hadden we trek en gingen we opzoek naar een wegrestaurant. Dit bleek nog moeilijker dan gedacht. Bij de meeste restaurants hadden ze alleen broodjes, maar wij waren toe aan warm eten, dus reden we telkens maar door. Om half 9 kwamen we eindelijk een klein restaurantje tegen. Hier namen we allebei het dagmenu. Dit bleek zelfgemaakte worst met groente en aardappelen uit eigen tuin. Pascal vond het wel lekker, maar ik niet. Na het eten zijn we gaan zoeken naar een overnachtingsplek. Het werd uiteindelijk een hotel in Brive-la-Gaillarde, zo’n twee uur voor Toulouse.
De volgende dag vertrokken we om 7.00 uur vanuit het hotel. Het was nog steeds grauw weer, pas bij Toulouse scheen de zon en liep de temperatuur flink op. Het was duidelijk dat we steeds dichter bij de Pyreneeën kwamen, want het landschap werd steeds heuvelachtiger. Het was super om door de Pyreneeën te rijden. We reden door verschillende bergdorpjes en tunnels en zagen mooie stuwmeren, waterstroompjes en ongerepte natuur. In een tunnel van 5km daalde de temperatuur naar 16 graden en toen we weer uit de tunnel waren, liep die al gauw weer op naar zo’n 25 graden. Hierna bleef de temperatuur maar stijgen. Eenmaal uit de Pyreneeën reden we over verschillende N-wegen richting de camping in Ginestar. Ginestar is een klein typisch Spaans dorpje, waar veel mensen met een stoeltje buiten op straat zitten. Om 17.00 uur kwamen we aan op de camping: Finca Ebroasis. Na een gezellig praatje met de Nederlandse eigenaren, kregen we een paar plekjes te zien waar we vervolgens de vouwwagen konden opzetten. Wij hebben een plekje op de hoek bij wat bomen gekozen. Aangezien we allebei nog een lange broek aan hadden, hebben we ons eerst omgekleed en zijn daarna begonnen met de vouwwagen op te zetten. Dit verliep redelijk soepel. De luifel zouden we morgen opzetten, aangezien deze eerst nog geïmpregneerd moet worden. Hierna zijn we snel op zoek gegaan naar een restaurantje om wat te eten. Na even zoeken, hadden we er één gevonden. Alleen deze ging pas om 20.30 uur open (oohja, Spanjaarden eten laat..). Toen wij om stipt half 9 naar binnen gingen, moesten we nog even wachten, want ze waren nog niet helemaal klaar. Uiteindelijk hebben we om 21.00 uur gegeten en waren we rond 22.00 uur weer terug op de camping. Hier hebben we beide nog even gedoucht en zijn daarna lekker gaan slapen.
De camping waar we staan is erg mooi en rustig. Het ligt midden tussen de druivenstruiken en fruitbomen. Op de camping staan alleen Nederlanders en Belgen en iedereen kent elkaar ondertussen. Je kan er voor kiezen om ’s avonds mee te eten met het dagmenu op de camping. De tafels worden dan gedekt en voor een redelijke prijs kan je gezellig mee-eten.
Donderdag hebben we lekker kunnen uitslapen. De temperatuur viel erg mee, want het had ’s nachts geregend en het was nog steeds grauw. Na het ontbijt hebben we afgewassen en de luifel opgezet en de vouwwagen ingericht en opgeruimd. Vervolgens hebben we de mappen met activiteiten en folders bekeken van de bezienswaardigheden etc. hier in de buurt. ’s Middags zijn we boodschappen gaan doen. Er zit een redelijk grote supermarkt in de buurt. Toen we terug kwamen, hebben we nog wat gegeten en daarna hebben we wat gelezen totdat we gingen eten op de camping. We aten vanavond: tonijnsalade als voorgerecht, pinchos met casave (vleesspies met wat groente) en daarna nog een toetje. De rest van de avond hebben we nog even gerelaxt.

• 31 Juli 2015 - 22:42

Margaret:

Zo, dat was een flinke reis. Maar ook een mooie!
    Nu lekker genieten!
    Veel plezier!